- Telefoninterview med Erik Gundersen om han kun ønsker at køre på det Danske landshold hvis han får penge for det
- KTAS indsætter flere telefonnummer, og områder nummeret bliver ændret fra 16. maj 1989
Tekstudskrift
WEBVTT 1 00:00:20.070 --> 00:00:22.090 Ja, Dag Erik Gunnarsen, det er John Bisgaard 2 00:00:22.090 --> 00:00:23.210 fra Roskilde Medicenter. 3 00:00:25.050 --> 00:00:26.790 Det der vi talte om lidt tidligere i 4 00:00:26.790 --> 00:00:28.670 dag, det passer os bedst, hvis vi kan 5 00:00:28.670 --> 00:00:29.170 lave det nu. 6 00:00:30.410 --> 00:00:30.950 Du er klar? 7 00:00:32.070 --> 00:00:33.210 Vi hopper lige ud i det. 8 00:00:35.170 --> 00:00:37.510 Erik Gunnarsen, hvordan er din reaktion på, at 9 00:00:37.510 --> 00:00:39.670 I selv skal betale alle omkostninger for at 10 00:00:39.670 --> 00:00:41.070 stille op i de her tre landskampe? 11 00:00:50.080 --> 00:00:54.360 Efter nogle nordiske betalingsbetingelser, som desværre ikke dækker 12 00:00:54.360 --> 00:00:55.760 de omkostninger, vi har ved det. 13 00:00:56.420 --> 00:01:00.620 Hvad gælder rejser og rene udgifter vedrørende løbende. 14 00:01:01.320 --> 00:01:03.319 Det er således, at der påløber en del 15 00:01:03.319 --> 00:01:05.220 udgifter til cyklerne. 16 00:01:05.440 --> 00:01:08.180 Blandt andet dæk og brændstof og vedligeholdelse i 17 00:01:08.180 --> 00:01:08.600 det hele taget. 18 00:01:08.640 --> 00:01:10.440 Vi skal have mekanikere sendt derud med biler, 19 00:01:11.200 --> 00:01:13.340 og vi skal selv flyve til masser. 20 00:01:13.420 --> 00:01:14.900 Nu er det godt nok ikke tilfældet i 21 00:01:14.900 --> 00:01:17.360 den her omgang, vi kører fra Finland ned 22 00:01:17.360 --> 00:01:17.920 igennem Sverige. 23 00:01:18.780 --> 00:01:21.500 Så det er lidt ærgerligt, den situation, man 24 00:01:21.500 --> 00:01:21.820 kommer i. 25 00:01:21.900 --> 00:01:26.560 På den anden side, så må vi selvfølgelig 26 00:01:26.560 --> 00:01:30.300 også gøre, hvad vi kan for at repræsentere 27 00:01:30.300 --> 00:01:32.120 Danmark i Sverige. 28 00:01:32.560 --> 00:01:35.100 Vi har sagt nej til de matcher de 29 00:01:35.100 --> 00:01:37.860 sidste 3-4 år, og faktisk passer det 30 00:01:37.860 --> 00:01:39.620 ind i vores kram i år. 31 00:01:39.740 --> 00:01:41.560 I kraft af, at vi ikke kører i 32 00:01:41.560 --> 00:01:43.540 denne uge, men alligevel påløber der sig de 33 00:01:43.540 --> 00:01:46.320 omkostninger, som vi egentlig gerne vil have. 34 00:01:46.320 --> 00:01:47.200 På en eller anden måde, at vi kan 35 00:01:47.200 --> 00:01:49.660 få dækket enten af Danmarks Motorunion, eller af 36 00:01:49.660 --> 00:01:50.720 det svenske motorsportforbund. 37 00:01:51.060 --> 00:01:53.340 Hvad er jeres reaktion over for DMU på, 38 00:01:53.420 --> 00:01:54.960 at I ikke får dækket de udgifter? 39 00:01:55.840 --> 00:01:59.760 Det er jo, at vi må i fremtiden 40 00:01:59.760 --> 00:02:04.380 ikke sørge for at få handlet de aftaler, 41 00:02:04.480 --> 00:02:06.700 der bliver lavet med de respektive lande, hvor 42 00:02:06.700 --> 00:02:08.360 vi skal repræsentere Danmark. 43 00:02:09.039 --> 00:02:11.320 Vi bliver repræsenteret som et verdensmedlemskabshold. 44 00:02:12.280 --> 00:02:14.320 Vi vandt VM i finalen sidste år, og 45 00:02:14.320 --> 00:02:15.700 det er det danske VM-hold. 46 00:02:16.360 --> 00:02:19.480 Vi må så sørge for at få forhandlet 47 00:02:19.480 --> 00:02:22.600 os frem til nogle bedre aftaler, så vi 48 00:02:22.600 --> 00:02:24.320 i hvert fald får vores udgifter dækket. 49 00:02:26.300 --> 00:02:27.580 Når I nu stiller op i de her 50 00:02:27.580 --> 00:02:29.500 tre landskampe alligevel, er det så mere af 51 00:02:29.500 --> 00:02:31.940 hensyn til svenskerne, end af hensyn til DMU? 52 00:02:32.640 --> 00:02:36.180 Det er nok mere af hensyn til svenskerne 53 00:02:36.180 --> 00:02:37.340 i det, at vi har sagt nej de 54 00:02:37.340 --> 00:02:38.420 sidste tre år deroppe. 55 00:02:39.560 --> 00:02:41.900 Fordi nu den nordiske indviklingsfinal bliver kørt i 56 00:02:41.900 --> 00:02:43.820 Finland, og vi kører ned igennem Sverige. 57 00:02:44.880 --> 00:02:46.300 Det er årsagen til, at der er blevet 58 00:02:46.300 --> 00:02:47.160 sagt ja til det. 59 00:02:48.420 --> 00:02:49.620 Inden der blev sagt ja til det, var 60 00:02:49.620 --> 00:02:52.340 vi godt klar over, at det ikke er 61 00:02:52.340 --> 00:02:54.340 de store penge, der drejer sig om. 62 00:02:55.840 --> 00:02:56.840 Og kunne vi få det til at løbe 63 00:02:56.840 --> 00:03:00.420 rundt, så ville vi nok være villige til 64 00:03:00.420 --> 00:03:00.620 det. 65 00:03:01.120 --> 00:03:04.120 Også fordi, at der er en attraktiv testmads 66 00:03:04.120 --> 00:03:06.900 i København i forbindelse med det. 67 00:03:08.000 --> 00:03:09.480 Når vi alligevel skulle ned og køre den, 68 00:03:09.600 --> 00:03:11.140 hvorfor så ikke køre den i Sverige? 69 00:03:12.080 --> 00:03:15.720 Er der ikke præstige nok i dansk landsholdsbilvæg 70 00:03:15.720 --> 00:03:17.240 til, at I vil stille op på landsholdet, 71 00:03:17.300 --> 00:03:18.720 også selvom I ikke får penge for det? 72 00:03:19.760 --> 00:03:20.860 Nu er vi jo professionelle. 73 00:03:21.160 --> 00:03:22.300 Vi lever af vores sport. 74 00:03:22.460 --> 00:03:23.720 Det er ikke således, at vi har et 75 00:03:23.720 --> 00:03:27.600 8-til-4-job, som vi kan have 76 00:03:27.600 --> 00:03:29.460 en indtægt fra i løbet af ugen. 77 00:03:29.520 --> 00:03:31.260 Vi skal leve af vores sport, og det 78 00:03:31.260 --> 00:03:32.860 gælder alle kørende på landsholdet. 79 00:03:33.960 --> 00:03:37.620 Det koster også penge, som sagt, turen til 80 00:03:37.620 --> 00:03:39.640 Sverige, og det er ikke normalt for en 81 00:03:39.640 --> 00:03:41.780 professionel sportsmand, der er ude over sin sport. 82 00:03:42.760 --> 00:03:44.320 Vi vil i det mindste i hvert fald 83 00:03:44.320 --> 00:03:45.660 have vores udgifter dækket, og det er ikke 84 00:03:45.660 --> 00:03:46.760 tilfældet i den her omgang. 85 00:03:47.500 --> 00:03:49.020 Kan de her forhold få dig til at 86 00:03:49.020 --> 00:03:51.140 overveje og sige nej tak til at stille 87 00:03:51.140 --> 00:03:52.520 op på landsholdet, hvis I ikke kan få 88 00:03:52.520 --> 00:03:53.700 betaling for det fremover? 89 00:03:54.480 --> 00:03:59.340 Ikke i forbindelse med verdensmesterskabsfinaler og kvalrunde. 90 00:03:59.340 --> 00:04:01.740 Vi har nogle betalingsbetingelser, som vi ved og 91 00:04:01.740 --> 00:04:02.020 kender. 92 00:04:02.420 --> 00:04:05.020 Alle kørende, og det gælder særværende i VM 93 00:04:05.020 --> 00:04:07.440 -runderne og selve VM-finalerne. 94 00:04:07.580 --> 00:04:08.940 De er heller ikke store penge, der er 95 00:04:08.940 --> 00:04:09.620 tale om her. 96 00:04:10.960 --> 00:04:15.720 Men selvfølgelig aftaler, som DMU indgår med andre 97 00:04:15.720 --> 00:04:19.980 lande i forbindelse med testmatcher, udelukkende publikumsløb, som 98 00:04:19.980 --> 00:04:20.980 man faktisk kan kalde det. 99 00:04:20.980 --> 00:04:24.600 Der kunne man godt ønske, at man havde 100 00:04:24.600 --> 00:04:29.900 en bedre kommunikation mellem kørende, og de forhandler 101 00:04:29.900 --> 00:04:31.940 sig frem til, at vi skal køre de 102 00:04:31.940 --> 00:04:32.300 matcher. 103 00:04:32.840 --> 00:04:35.700 Vil du som holdkaptajen tage nogle initiativer over 104 00:04:35.700 --> 00:04:36.900 for DMU i den her sag? 105 00:04:37.480 --> 00:04:38.180 Det vil jeg nok. 106 00:04:38.840 --> 00:04:40.080 Nu er det lidt sent i den her 107 00:04:40.080 --> 00:04:41.520 omgang, i det alt er fastlagt. 108 00:04:41.520 --> 00:04:44.820 Det er desværre en situation, der er opstået 109 00:04:44.820 --> 00:04:48.280 før, og vi havde lagt det over i 110 00:04:48.280 --> 00:04:51.960 DMUs hen og til at på de nordiske 111 00:04:51.960 --> 00:04:55.000 møder forhandle sig frem til en attraktiv aftale, 112 00:04:55.080 --> 00:04:58.200 således at kørende i de mindste fik udgifterne 113 00:04:58.200 --> 00:04:58.480 dæk. 114 00:04:59.340 --> 00:05:01.560 Det har ikke desværre været tilfældet, og man 115 00:05:01.560 --> 00:05:04.420 har stadig sagt ja til at køre deroppe. 116 00:05:05.120 --> 00:05:07.740 Jeg ved også, at man forsøger på stadigvæk 117 00:05:07.740 --> 00:05:09.800 at få lidt mere ud af det deroppe, 118 00:05:09.860 --> 00:05:14.640 således at vi får opholdt og rejsen dækket. 119 00:05:14.780 --> 00:05:17.420 Hvis ikke det gør jeg, så er det 120 00:05:17.420 --> 00:05:20.000 klart, at så står vi til at have 121 00:05:20.000 --> 00:05:21.740 et køremøde til vinter. 122 00:05:21.820 --> 00:05:23.160 Det er der ikke nogen tvivl om. 123 00:05:23.840 --> 00:05:26.180 Er der noget galt med ledelsen i DMU, 124 00:05:26.260 --> 00:05:27.200 siden de ikke har været i stand til 125 00:05:27.200 --> 00:05:28.720 at lave de her aftaler godt nok for 126 00:05:28.720 --> 00:05:29.240 jer kører? 127 00:05:29.240 --> 00:05:31.420 Jeg tror ikke, at det er et spørgsmål 128 00:05:31.420 --> 00:05:33.040 om ledelsen i DMU. 129 00:05:33.100 --> 00:05:34.160 Jeg tror mere, at det er et spørgsmål 130 00:05:34.160 --> 00:05:36.180 om økonomien i Svensk Bilvæg. 131 00:05:37.460 --> 00:05:39.500 Det er nok således, at man ikke har 132 00:05:39.500 --> 00:05:43.660 muligheden for at betale mere, end efter hvad 133 00:05:43.660 --> 00:05:44.400 aftalen er indgået. 134 00:05:44.940 --> 00:05:46.620 Men er det ikke DMUs opgave at sørge 135 00:05:46.620 --> 00:05:47.260 for at lønne jer? 136 00:05:48.280 --> 00:05:50.900 Jo, det kan man godt sige, at det 137 00:05:50.900 --> 00:05:53.300 er, og derfor kunne man også godt ønske, 138 00:05:53.440 --> 00:05:56.720 at man i hvert fald imødes over de 139 00:05:56.720 --> 00:05:59.480 ekstra omkostninger, som de selv har forhandlet sig 140 00:05:59.480 --> 00:05:59.820 frem til. 141 00:06:00.620 --> 00:06:02.040 Således at vi i hvert fald ikke stod 142 00:06:02.040 --> 00:06:03.560 og skulle betale for det. 143 00:06:04.140 --> 00:06:05.480 Nu er det ikke de helt store penge, 144 00:06:05.540 --> 00:06:07.980 vi taler om her, og selvfølgelig håber jeg 145 00:06:07.980 --> 00:06:10.500 på, at vi kan få et bedre samarbejde 146 00:06:10.500 --> 00:06:11.740 fremover, hvad det her angår. 147 00:06:11.740 --> 00:06:14.060 Vi vil alle sammen gerne køre bilvæg, og 148 00:06:14.060 --> 00:06:17.060 vi lever af sporten, og det er selvfølgelig 149 00:06:17.060 --> 00:06:19.240 også vigtigt for mange af os at køre 150 00:06:19.240 --> 00:06:19.900 mange løb. 151 00:06:20.400 --> 00:06:22.740 Men at køre to matcher i Sverige, hvor 152 00:06:22.740 --> 00:06:26.520 det overhovedet ikke løber rundt, det er ikke 153 00:06:26.520 --> 00:06:29.740 det professionelle bilvæg, det omhandler. 154 00:06:30.040 --> 00:06:32.680 Hvis nu vi ser bort fra VM-løb, 155 00:06:33.120 --> 00:06:35.140 og kun kigger på de her almindelige landskampe 156 00:06:35.140 --> 00:06:36.800 og testmatcher, der køres en gang imellem. 157 00:06:37.720 --> 00:06:39.180 Kunne du så have tænkt dig at sige 158 00:06:39.180 --> 00:06:40.960 nej til at køre på landsholdet, hvis du 159 00:06:40.960 --> 00:06:41.740 ikke får penge for det? 160 00:06:42.860 --> 00:06:45.620 Jeg har aldrig nogensinde haft det sindssygt at 161 00:06:45.620 --> 00:06:47.220 nægte at køre på det danske landshold, det 162 00:06:47.220 --> 00:06:48.560 ville jeg aldrig nogensinde få mig til. 163 00:06:48.980 --> 00:06:50.860 Det må være min opgave også som holdkaptajn 164 00:06:50.860 --> 00:06:53.820 at sørge for, at vi får et bedre 165 00:06:53.820 --> 00:06:57.360 samarbejde, og får muligheden for at forhandle os 166 00:06:57.360 --> 00:06:59.300 frem til nogle bedre aftaler. 167 00:06:59.300 --> 00:07:03.180 Enten værende direkte i Danmarks motorunion, eller med 168 00:07:03.180 --> 00:07:07.020 de unioner, hvor forhandlingen kører, værende det er 169 00:07:07.020 --> 00:07:08.120 Sverige, England og Amerika. 170 00:07:10.040 --> 00:07:12.660 De lande, hvor vi kører testmatcher, det må 171 00:07:12.660 --> 00:07:14.800 være en opgave for os også at være 172 00:07:14.800 --> 00:07:15.220 med i. 173 00:07:15.920 --> 00:07:18.880 Specielt nu, hvor Danmark står med den succes, 174 00:07:19.040 --> 00:07:19.380 som vi gør. 175 00:07:19.540 --> 00:07:21.460 Vi sidder på alt, hvad der er af 176 00:07:21.460 --> 00:07:23.320 titler på VM-plan. 177 00:07:23.320 --> 00:07:25.440 Derfor synes jeg, at det er en skam 178 00:07:25.440 --> 00:07:28.020 og synd, at man forspiller den chance, der 179 00:07:28.020 --> 00:07:31.740 er for, at vi faktisk kunne køre endnu 180 00:07:31.740 --> 00:07:32.500 flere testmatcher. 181 00:07:32.640 --> 00:07:34.820 Det skulle være således, at DMU på en 182 00:07:34.820 --> 00:07:40.980 måde skulle forhandle sig til, at man præsenterer 183 00:07:40.980 --> 00:07:43.820 det danske landshold til matcher i mange andre 184 00:07:43.820 --> 00:07:44.380 lande i Europa. 185 00:07:45.240 --> 00:07:46.760 Der ville være mange lande, som gerne ville 186 00:07:46.760 --> 00:07:49.260 se et stærkt dansk landshold mod det nationale 187 00:07:49.260 --> 00:07:50.320 Spielberg-landshold. 188 00:07:50.900 --> 00:07:51.760 Det er lidt synd. 189 00:07:51.960 --> 00:07:53.920 Det var noget, vi havde over tilbage. 190 00:07:54.060 --> 00:07:55.720 Det er desværre forsvundet. 191 00:07:55.720 --> 00:07:57.380 Hvor meget taler vi om i kroner og 192 00:07:57.380 --> 00:07:58.860 ører, når I skal have penge for at 193 00:07:58.860 --> 00:07:59.940 stille op i sådan en testmatch? 194 00:08:00.900 --> 00:08:05.100 I første omgang, nu i forbindelse med svenske 195 00:08:05.100 --> 00:08:07.980 matcherne, der er taget et spørgsmål om rejsen 196 00:08:07.980 --> 00:08:08.740 ned gennem Sverige. 197 00:08:09.680 --> 00:08:11.640 De pointpenge, som der er tale om, dækker 198 00:08:11.640 --> 00:08:13.260 overhovedet ikke de udgifter, vi har. 199 00:08:13.660 --> 00:08:17.460 Vi har udgifter hver for omkring 1.500 200 00:08:17.460 --> 00:08:19.740 -2.000 kroner rent materielmæssigt. 201 00:08:20.320 --> 00:08:26.340 Det betyder brændstof, dæk, transport, slitage, ophold. 202 00:08:26.780 --> 00:08:29.260 1.500-2.000 kroner per køre. 203 00:08:29.940 --> 00:08:31.039 Det er der ikke nogen af kørende, der 204 00:08:31.039 --> 00:08:33.539 kan tjene sig frem til med de pointpenge, 205 00:08:33.600 --> 00:08:34.600 som der er aftalt op. 206 00:08:34.880 --> 00:08:36.700 Derfor havde jeg håbet og regnet med, at 207 00:08:36.700 --> 00:08:39.240 DMU kunne hjælpe til den her situation. 208 00:08:40.100 --> 00:08:42.260 Enten med støtte fra Team Danmark eller på 209 00:08:42.260 --> 00:08:45.300 anden måde fra DMU. 210 00:08:45.300 --> 00:08:46.940 Det har været tilfældet, at før i sidste 211 00:08:46.940 --> 00:08:49.780 år, da vi kørte i Kalifornien om VM 212 00:08:49.780 --> 00:08:53.320 -holdfinalen, var der heldigvis FDB trådt til at 213 00:08:53.320 --> 00:08:54.600 betale nogle rejsudgifter. 214 00:08:54.700 --> 00:08:56.960 Vi havde et år ekstra på omkring 60 215 00:08:56.960 --> 00:08:59.500 .000 kroner, som de var villige til. 216 00:09:00.600 --> 00:09:02.460 Det er vi selvfølgelig taknemlige for, at de 217 00:09:02.460 --> 00:09:03.280 gjorde på det tidspunkt. 218 00:09:03.400 --> 00:09:05.660 Ellers var det sket sådan, at kørende selv 219 00:09:05.660 --> 00:09:06.840 var kommet til at betale det også. 220 00:09:06.840 --> 00:09:10.500 Det er desværre de betalingsbetingelser, som i vores 221 00:09:10.500 --> 00:09:15.980 FIM, som er den største organisation, vi har 222 00:09:15.980 --> 00:09:19.700 i Europa, som indgår i de aftaler. 223 00:09:20.100 --> 00:09:22.540 Det er lidt en skam, fordi det dækker 224 00:09:22.540 --> 00:09:24.580 virkelig ikke de udgifter, vi har ved det. 225 00:09:24.580 --> 00:09:27.400 Det er nok i forhold til, at man 226 00:09:27.400 --> 00:09:31.360 kigger professionelt kontra amatører, hvor en amatør nok 227 00:09:31.360 --> 00:09:36.980 har muligheden for at få dækket udgifterne på 228 00:09:36.980 --> 00:09:38.420 en anden måde end os. 229 00:09:38.500 --> 00:09:39.880 Vi skal trods alt leve af det her. 230 00:09:40.060 --> 00:09:41.680 En amatør skal ikke leve af sin sport 231 00:09:41.680 --> 00:09:44.480 og har forhåbentlig at arbejde ved siden af. 232 00:09:44.520 --> 00:09:46.120 Det har vi desværre ikke, eller har ikke 233 00:09:46.120 --> 00:09:46.840 mulighed for at have det. 234 00:09:48.440 --> 00:09:51.180 Nu taler vi om nogle ganske få tusind 235 00:09:51.180 --> 00:09:52.920 kroner for sådan et løb. 236 00:09:52.920 --> 00:09:55.620 Er det også nede i den størrelsesorden, som 237 00:09:55.620 --> 00:09:57.200 Esbjerg skal betale for at få dig hjem 238 00:09:57.200 --> 00:09:58.240 til Superligaen i år? 239 00:09:59.700 --> 00:10:02.540 Det er heller ikke de allerstørste beløb, der 240 00:10:02.540 --> 00:10:04.080 findes på kalenderen i år. 241 00:10:04.820 --> 00:10:08.380 Men jeg har også ønsket at være med 242 00:10:08.380 --> 00:10:10.020 til at deltage i den danske Superliga i 243 00:10:10.020 --> 00:10:12.020 år, i kraft af, at den er blevet 244 00:10:12.020 --> 00:10:12.540 udvidet. 245 00:10:12.680 --> 00:10:15.040 Der er blevet mulighed for udlændinger at køre 246 00:10:15.040 --> 00:10:15.260 i den. 247 00:10:15.320 --> 00:10:16.090 Den er blevet mere attraktiv. 248 00:10:16.970 --> 00:10:19.630 Der er det en chance for mig at 249 00:10:19.630 --> 00:10:21.190 komme hjem og køre for min klub i 250 00:10:21.190 --> 00:10:22.750 Esbjerg, som ikke jeg har kørt for i 251 00:10:22.750 --> 00:10:23.190 11 år. 252 00:10:23.850 --> 00:10:26.510 Det bliver en spændende situation for mig på 253 00:10:26.510 --> 00:10:28.570 fredag at kunne trække en viking af Vestbro, 254 00:10:28.990 --> 00:10:30.410 som holdet hedder for Esbjerg. 255 00:10:31.010 --> 00:10:31.990 Det ser jeg virkelig frem til. 256 00:10:33.090 --> 00:10:35.470 Der kigger jeg ikke så meget på kroner. 257 00:10:35.590 --> 00:10:37.010 Der er der mange andre ting, som spiller 258 00:10:37.010 --> 00:10:37.190 ind. 259 00:10:37.770 --> 00:10:39.370 Bl.a. at vi har tilrettelagt nogle løb 260 00:10:39.370 --> 00:10:41.970 i Danmark, som for eksempel guldbarløbet i Vojens 261 00:10:41.970 --> 00:10:42.450 på fredag. 262 00:10:42.450 --> 00:10:44.890 Jeg er hjemme alligevel til en opgave, og 263 00:10:44.890 --> 00:10:46.430 derfor vil jeg gerne hjælpe min gamle klub 264 00:10:46.430 --> 00:10:46.750 i Esbjerg. 265 00:10:46.870 --> 00:10:47.810 Det er der en måde i hvert fald, 266 00:10:47.950 --> 00:10:51.070 ligesom mig, at sige tak på. 267 00:10:51.830 --> 00:10:53.650 Nu kan du trække i vikinger-trøjen tre 268 00:10:53.650 --> 00:10:55.710 gange i løbet af den her sæson. 269 00:10:56.130 --> 00:10:58.770 Hvad betyder det egentlig for Dansk Speedway at 270 00:10:58.770 --> 00:11:00.610 køre som dig selv, og Hans Nielsen og 271 00:11:00.610 --> 00:11:00.970 Jan O. 272 00:11:00.990 --> 00:11:02.810 kommer hjem og kører i Superligaen? 273 00:11:03.050 --> 00:11:04.350 Jeg tror, at det kommer til at betyde 274 00:11:04.350 --> 00:11:04.750 meget. 275 00:11:05.070 --> 00:11:05.650 Det håber jeg. 276 00:11:06.410 --> 00:11:08.670 Nu kører vi for sine respektive byer. 277 00:11:08.710 --> 00:11:10.470 Vi kommer fra at holde. 278 00:11:10.470 --> 00:11:13.110 Der er ikke nogen tvivl om, at der 279 00:11:13.110 --> 00:11:14.590 vil komme nogle kæmpe opgør. 280 00:11:15.210 --> 00:11:18.410 Superligaen i sig selv er meget tæt scoringsmæssigt 281 00:11:18.410 --> 00:11:20.170 og attraktivt at se på. 282 00:11:20.770 --> 00:11:24.450 Det er ikke masser, der adskiller sig ret 283 00:11:24.450 --> 00:11:27.330 meget fra hinanden, hvad hende betyder til scoringen. 284 00:11:27.730 --> 00:11:28.850 Det er det, der drejer sig om i 285 00:11:28.850 --> 00:11:29.230 Speedway. 286 00:11:29.610 --> 00:11:30.970 Hvis vi kan være med til at sætte 287 00:11:30.970 --> 00:11:33.730 måske en lille smule kulerit på det og 288 00:11:33.730 --> 00:11:35.990 medieattention, så er vi der. 289 00:11:36.230 --> 00:11:37.770 Det ser vi virkelig frem til. 290 00:11:37.890 --> 00:11:39.750 Det bliver en spændende sæson for Dansk Speedway. 291 00:11:41.670 --> 00:11:42.870 Tak skal du have, Erik Gunnarsen. 292 00:11:43.030 --> 00:11:44.250 Held og lykke med din egen sæson. 293 00:11:44.670 --> 00:11:45.150 Selv tak.
Serie
Dato udgivet
Kommentarer