Sportsmagasinet 01. maj 1989

WEBVTT

1
00:00:20.070 --> 00:00:22.090
Ja, Dag Erik Gunnarsen, det er John Bisgaard

2
00:00:22.090 --> 00:00:23.210
fra Roskilde Medicenter.

3
00:00:25.050 --> 00:00:26.790
Det der vi talte om lidt tidligere i

4
00:00:26.790 --> 00:00:28.670
dag, det passer os bedst, hvis vi kan

5
00:00:28.670 --> 00:00:29.170
lave det nu.

6
00:00:30.410 --> 00:00:30.950
Du er klar?

7
00:00:32.070 --> 00:00:33.210
Vi hopper lige ud i det.

8
00:00:35.170 --> 00:00:37.510
Erik Gunnarsen, hvordan er din reaktion på, at

9
00:00:37.510 --> 00:00:39.670
I selv skal betale alle omkostninger for at

10
00:00:39.670 --> 00:00:41.070
stille op i de her tre landskampe?

11
00:00:50.080 --> 00:00:54.360
Efter nogle nordiske betalingsbetingelser, som desværre ikke dækker

12
00:00:54.360 --> 00:00:55.760
de omkostninger, vi har ved det.

13
00:00:56.420 --> 00:01:00.620
Hvad gælder rejser og rene udgifter vedrørende løbende.

14
00:01:01.320 --> 00:01:03.319
Det er således, at der påløber en del

15
00:01:03.319 --> 00:01:05.220
udgifter til cyklerne.

16
00:01:05.440 --> 00:01:08.180
Blandt andet dæk og brændstof og vedligeholdelse i

17
00:01:08.180 --> 00:01:08.600
det hele taget.

18
00:01:08.640 --> 00:01:10.440
Vi skal have mekanikere sendt derud med biler,

19
00:01:11.200 --> 00:01:13.340
og vi skal selv flyve til masser.

20
00:01:13.420 --> 00:01:14.900
Nu er det godt nok ikke tilfældet i

21
00:01:14.900 --> 00:01:17.360
den her omgang, vi kører fra Finland ned

22
00:01:17.360 --> 00:01:17.920
igennem Sverige.

23
00:01:18.780 --> 00:01:21.500
Så det er lidt ærgerligt, den situation, man

24
00:01:21.500 --> 00:01:21.820
kommer i.

25
00:01:21.900 --> 00:01:26.560
På den anden side, så må vi selvfølgelig

26
00:01:26.560 --> 00:01:30.300
også gøre, hvad vi kan for at repræsentere

27
00:01:30.300 --> 00:01:32.120
Danmark i Sverige.

28
00:01:32.560 --> 00:01:35.100
Vi har sagt nej til de matcher de

29
00:01:35.100 --> 00:01:37.860
sidste 3-4 år, og faktisk passer det

30
00:01:37.860 --> 00:01:39.620
ind i vores kram i år.

31
00:01:39.740 --> 00:01:41.560
I kraft af, at vi ikke kører i

32
00:01:41.560 --> 00:01:43.540
denne uge, men alligevel påløber der sig de

33
00:01:43.540 --> 00:01:46.320
omkostninger, som vi egentlig gerne vil have.

34
00:01:46.320 --> 00:01:47.200
På en eller anden måde, at vi kan

35
00:01:47.200 --> 00:01:49.660
få dækket enten af Danmarks Motorunion, eller af

36
00:01:49.660 --> 00:01:50.720
det svenske motorsportforbund.

37
00:01:51.060 --> 00:01:53.340
Hvad er jeres reaktion over for DMU på,

38
00:01:53.420 --> 00:01:54.960
at I ikke får dækket de udgifter?

39
00:01:55.840 --> 00:01:59.760
Det er jo, at vi må i fremtiden

40
00:01:59.760 --> 00:02:04.380
ikke sørge for at få handlet de aftaler,

41
00:02:04.480 --> 00:02:06.700
der bliver lavet med de respektive lande, hvor

42
00:02:06.700 --> 00:02:08.360
vi skal repræsentere Danmark.

43
00:02:09.039 --> 00:02:11.320
Vi bliver repræsenteret som et verdensmedlemskabshold.

44
00:02:12.280 --> 00:02:14.320
Vi vandt VM i finalen sidste år, og

45
00:02:14.320 --> 00:02:15.700
det er det danske VM-hold.

46
00:02:16.360 --> 00:02:19.480
Vi må så sørge for at få forhandlet

47
00:02:19.480 --> 00:02:22.600
os frem til nogle bedre aftaler, så vi

48
00:02:22.600 --> 00:02:24.320
i hvert fald får vores udgifter dækket.

49
00:02:26.300 --> 00:02:27.580
Når I nu stiller op i de her

50
00:02:27.580 --> 00:02:29.500
tre landskampe alligevel, er det så mere af

51
00:02:29.500 --> 00:02:31.940
hensyn til svenskerne, end af hensyn til DMU?

52
00:02:32.640 --> 00:02:36.180
Det er nok mere af hensyn til svenskerne

53
00:02:36.180 --> 00:02:37.340
i det, at vi har sagt nej de

54
00:02:37.340 --> 00:02:38.420
sidste tre år deroppe.

55
00:02:39.560 --> 00:02:41.900
Fordi nu den nordiske indviklingsfinal bliver kørt i

56
00:02:41.900 --> 00:02:43.820
Finland, og vi kører ned igennem Sverige.

57
00:02:44.880 --> 00:02:46.300
Det er årsagen til, at der er blevet

58
00:02:46.300 --> 00:02:47.160
sagt ja til det.

59
00:02:48.420 --> 00:02:49.620
Inden der blev sagt ja til det, var

60
00:02:49.620 --> 00:02:52.340
vi godt klar over, at det ikke er

61
00:02:52.340 --> 00:02:54.340
de store penge, der drejer sig om.

62
00:02:55.840 --> 00:02:56.840
Og kunne vi få det til at løbe

63
00:02:56.840 --> 00:03:00.420
rundt, så ville vi nok være villige til

64
00:03:00.420 --> 00:03:00.620
det.

65
00:03:01.120 --> 00:03:04.120
Også fordi, at der er en attraktiv testmads

66
00:03:04.120 --> 00:03:06.900
i København i forbindelse med det.

67
00:03:08.000 --> 00:03:09.480
Når vi alligevel skulle ned og køre den,

68
00:03:09.600 --> 00:03:11.140
hvorfor så ikke køre den i Sverige?

69
00:03:12.080 --> 00:03:15.720
Er der ikke præstige nok i dansk landsholdsbilvæg

70
00:03:15.720 --> 00:03:17.240
til, at I vil stille op på landsholdet,

71
00:03:17.300 --> 00:03:18.720
også selvom I ikke får penge for det?

72
00:03:19.760 --> 00:03:20.860
Nu er vi jo professionelle.

73
00:03:21.160 --> 00:03:22.300
Vi lever af vores sport.

74
00:03:22.460 --> 00:03:23.720
Det er ikke således, at vi har et

75
00:03:23.720 --> 00:03:27.600
8-til-4-job, som vi kan have

76
00:03:27.600 --> 00:03:29.460
en indtægt fra i løbet af ugen.

77
00:03:29.520 --> 00:03:31.260
Vi skal leve af vores sport, og det

78
00:03:31.260 --> 00:03:32.860
gælder alle kørende på landsholdet.

79
00:03:33.960 --> 00:03:37.620
Det koster også penge, som sagt, turen til

80
00:03:37.620 --> 00:03:39.640
Sverige, og det er ikke normalt for en

81
00:03:39.640 --> 00:03:41.780
professionel sportsmand, der er ude over sin sport.

82
00:03:42.760 --> 00:03:44.320
Vi vil i det mindste i hvert fald

83
00:03:44.320 --> 00:03:45.660
have vores udgifter dækket, og det er ikke

84
00:03:45.660 --> 00:03:46.760
tilfældet i den her omgang.

85
00:03:47.500 --> 00:03:49.020
Kan de her forhold få dig til at

86
00:03:49.020 --> 00:03:51.140
overveje og sige nej tak til at stille

87
00:03:51.140 --> 00:03:52.520
op på landsholdet, hvis I ikke kan få

88
00:03:52.520 --> 00:03:53.700
betaling for det fremover?

89
00:03:54.480 --> 00:03:59.340
Ikke i forbindelse med verdensmesterskabsfinaler og kvalrunde.

90
00:03:59.340 --> 00:04:01.740
Vi har nogle betalingsbetingelser, som vi ved og

91
00:04:01.740 --> 00:04:02.020
kender.

92
00:04:02.420 --> 00:04:05.020
Alle kørende, og det gælder særværende i VM

93
00:04:05.020 --> 00:04:07.440
-runderne og selve VM-finalerne.

94
00:04:07.580 --> 00:04:08.940
De er heller ikke store penge, der er

95
00:04:08.940 --> 00:04:09.620
tale om her.

96
00:04:10.960 --> 00:04:15.720
Men selvfølgelig aftaler, som DMU indgår med andre

97
00:04:15.720 --> 00:04:19.980
lande i forbindelse med testmatcher, udelukkende publikumsløb, som

98
00:04:19.980 --> 00:04:20.980
man faktisk kan kalde det.

99
00:04:20.980 --> 00:04:24.600
Der kunne man godt ønske, at man havde

100
00:04:24.600 --> 00:04:29.900
en bedre kommunikation mellem kørende, og de forhandler

101
00:04:29.900 --> 00:04:31.940
sig frem til, at vi skal køre de

102
00:04:31.940 --> 00:04:32.300
matcher.

103
00:04:32.840 --> 00:04:35.700
Vil du som holdkaptajen tage nogle initiativer over

104
00:04:35.700 --> 00:04:36.900
for DMU i den her sag?

105
00:04:37.480 --> 00:04:38.180
Det vil jeg nok.

106
00:04:38.840 --> 00:04:40.080
Nu er det lidt sent i den her

107
00:04:40.080 --> 00:04:41.520
omgang, i det alt er fastlagt.

108
00:04:41.520 --> 00:04:44.820
Det er desværre en situation, der er opstået

109
00:04:44.820 --> 00:04:48.280
før, og vi havde lagt det over i

110
00:04:48.280 --> 00:04:51.960
DMUs hen og til at på de nordiske

111
00:04:51.960 --> 00:04:55.000
møder forhandle sig frem til en attraktiv aftale,

112
00:04:55.080 --> 00:04:58.200
således at kørende i de mindste fik udgifterne

113
00:04:58.200 --> 00:04:58.480
dæk.

114
00:04:59.340 --> 00:05:01.560
Det har ikke desværre været tilfældet, og man

115
00:05:01.560 --> 00:05:04.420
har stadig sagt ja til at køre deroppe.

116
00:05:05.120 --> 00:05:07.740
Jeg ved også, at man forsøger på stadigvæk

117
00:05:07.740 --> 00:05:09.800
at få lidt mere ud af det deroppe,

118
00:05:09.860 --> 00:05:14.640
således at vi får opholdt og rejsen dækket.

119
00:05:14.780 --> 00:05:17.420
Hvis ikke det gør jeg, så er det

120
00:05:17.420 --> 00:05:20.000
klart, at så står vi til at have

121
00:05:20.000 --> 00:05:21.740
et køremøde til vinter.

122
00:05:21.820 --> 00:05:23.160
Det er der ikke nogen tvivl om.

123
00:05:23.840 --> 00:05:26.180
Er der noget galt med ledelsen i DMU,

124
00:05:26.260 --> 00:05:27.200
siden de ikke har været i stand til

125
00:05:27.200 --> 00:05:28.720
at lave de her aftaler godt nok for

126
00:05:28.720 --> 00:05:29.240
jer kører?

127
00:05:29.240 --> 00:05:31.420
Jeg tror ikke, at det er et spørgsmål

128
00:05:31.420 --> 00:05:33.040
om ledelsen i DMU.

129
00:05:33.100 --> 00:05:34.160
Jeg tror mere, at det er et spørgsmål

130
00:05:34.160 --> 00:05:36.180
om økonomien i Svensk Bilvæg.

131
00:05:37.460 --> 00:05:39.500
Det er nok således, at man ikke har

132
00:05:39.500 --> 00:05:43.660
muligheden for at betale mere, end efter hvad

133
00:05:43.660 --> 00:05:44.400
aftalen er indgået.

134
00:05:44.940 --> 00:05:46.620
Men er det ikke DMUs opgave at sørge

135
00:05:46.620 --> 00:05:47.260
for at lønne jer?

136
00:05:48.280 --> 00:05:50.900
Jo, det kan man godt sige, at det

137
00:05:50.900 --> 00:05:53.300
er, og derfor kunne man også godt ønske,

138
00:05:53.440 --> 00:05:56.720
at man i hvert fald imødes over de

139
00:05:56.720 --> 00:05:59.480
ekstra omkostninger, som de selv har forhandlet sig

140
00:05:59.480 --> 00:05:59.820
frem til.

141
00:06:00.620 --> 00:06:02.040
Således at vi i hvert fald ikke stod

142
00:06:02.040 --> 00:06:03.560
og skulle betale for det.

143
00:06:04.140 --> 00:06:05.480
Nu er det ikke de helt store penge,

144
00:06:05.540 --> 00:06:07.980
vi taler om her, og selvfølgelig håber jeg

145
00:06:07.980 --> 00:06:10.500
på, at vi kan få et bedre samarbejde

146
00:06:10.500 --> 00:06:11.740
fremover, hvad det her angår.

147
00:06:11.740 --> 00:06:14.060
Vi vil alle sammen gerne køre bilvæg, og

148
00:06:14.060 --> 00:06:17.060
vi lever af sporten, og det er selvfølgelig

149
00:06:17.060 --> 00:06:19.240
også vigtigt for mange af os at køre

150
00:06:19.240 --> 00:06:19.900
mange løb.

151
00:06:20.400 --> 00:06:22.740
Men at køre to matcher i Sverige, hvor

152
00:06:22.740 --> 00:06:26.520
det overhovedet ikke løber rundt, det er ikke

153
00:06:26.520 --> 00:06:29.740
det professionelle bilvæg, det omhandler.

154
00:06:30.040 --> 00:06:32.680
Hvis nu vi ser bort fra VM-løb,

155
00:06:33.120 --> 00:06:35.140
og kun kigger på de her almindelige landskampe

156
00:06:35.140 --> 00:06:36.800
og testmatcher, der køres en gang imellem.

157
00:06:37.720 --> 00:06:39.180
Kunne du så have tænkt dig at sige

158
00:06:39.180 --> 00:06:40.960
nej til at køre på landsholdet, hvis du

159
00:06:40.960 --> 00:06:41.740
ikke får penge for det?

160
00:06:42.860 --> 00:06:45.620
Jeg har aldrig nogensinde haft det sindssygt at

161
00:06:45.620 --> 00:06:47.220
nægte at køre på det danske landshold, det

162
00:06:47.220 --> 00:06:48.560
ville jeg aldrig nogensinde få mig til.

163
00:06:48.980 --> 00:06:50.860
Det må være min opgave også som holdkaptajn

164
00:06:50.860 --> 00:06:53.820
at sørge for, at vi får et bedre

165
00:06:53.820 --> 00:06:57.360
samarbejde, og får muligheden for at forhandle os

166
00:06:57.360 --> 00:06:59.300
frem til nogle bedre aftaler.

167
00:06:59.300 --> 00:07:03.180
Enten værende direkte i Danmarks motorunion, eller med

168
00:07:03.180 --> 00:07:07.020
de unioner, hvor forhandlingen kører, værende det er

169
00:07:07.020 --> 00:07:08.120
Sverige, England og Amerika.

170
00:07:10.040 --> 00:07:12.660
De lande, hvor vi kører testmatcher, det må

171
00:07:12.660 --> 00:07:14.800
være en opgave for os også at være

172
00:07:14.800 --> 00:07:15.220
med i.

173
00:07:15.920 --> 00:07:18.880
Specielt nu, hvor Danmark står med den succes,

174
00:07:19.040 --> 00:07:19.380
som vi gør.

175
00:07:19.540 --> 00:07:21.460
Vi sidder på alt, hvad der er af

176
00:07:21.460 --> 00:07:23.320
titler på VM-plan.

177
00:07:23.320 --> 00:07:25.440
Derfor synes jeg, at det er en skam

178
00:07:25.440 --> 00:07:28.020
og synd, at man forspiller den chance, der

179
00:07:28.020 --> 00:07:31.740
er for, at vi faktisk kunne køre endnu

180
00:07:31.740 --> 00:07:32.500
flere testmatcher.

181
00:07:32.640 --> 00:07:34.820
Det skulle være således, at DMU på en

182
00:07:34.820 --> 00:07:40.980
måde skulle forhandle sig til, at man præsenterer

183
00:07:40.980 --> 00:07:43.820
det danske landshold til matcher i mange andre

184
00:07:43.820 --> 00:07:44.380
lande i Europa.

185
00:07:45.240 --> 00:07:46.760
Der ville være mange lande, som gerne ville

186
00:07:46.760 --> 00:07:49.260
se et stærkt dansk landshold mod det nationale

187
00:07:49.260 --> 00:07:50.320
Spielberg-landshold.

188
00:07:50.900 --> 00:07:51.760
Det er lidt synd.

189
00:07:51.960 --> 00:07:53.920
Det var noget, vi havde over tilbage.

190
00:07:54.060 --> 00:07:55.720
Det er desværre forsvundet.

191
00:07:55.720 --> 00:07:57.380
Hvor meget taler vi om i kroner og

192
00:07:57.380 --> 00:07:58.860
ører, når I skal have penge for at

193
00:07:58.860 --> 00:07:59.940
stille op i sådan en testmatch?

194
00:08:00.900 --> 00:08:05.100
I første omgang, nu i forbindelse med svenske

195
00:08:05.100 --> 00:08:07.980
matcherne, der er taget et spørgsmål om rejsen

196
00:08:07.980 --> 00:08:08.740
ned gennem Sverige.

197
00:08:09.680 --> 00:08:11.640
De pointpenge, som der er tale om, dækker

198
00:08:11.640 --> 00:08:13.260
overhovedet ikke de udgifter, vi har.

199
00:08:13.660 --> 00:08:17.460
Vi har udgifter hver for omkring 1.500

200
00:08:17.460 --> 00:08:19.740
-2.000 kroner rent materielmæssigt.

201
00:08:20.320 --> 00:08:26.340
Det betyder brændstof, dæk, transport, slitage, ophold.

202
00:08:26.780 --> 00:08:29.260
1.500-2.000 kroner per køre.

203
00:08:29.940 --> 00:08:31.039
Det er der ikke nogen af kørende, der

204
00:08:31.039 --> 00:08:33.539
kan tjene sig frem til med de pointpenge,

205
00:08:33.600 --> 00:08:34.600
som der er aftalt op.

206
00:08:34.880 --> 00:08:36.700
Derfor havde jeg håbet og regnet med, at

207
00:08:36.700 --> 00:08:39.240
DMU kunne hjælpe til den her situation.

208
00:08:40.100 --> 00:08:42.260
Enten med støtte fra Team Danmark eller på

209
00:08:42.260 --> 00:08:45.300
anden måde fra DMU.

210
00:08:45.300 --> 00:08:46.940
Det har været tilfældet, at før i sidste

211
00:08:46.940 --> 00:08:49.780
år, da vi kørte i Kalifornien om VM

212
00:08:49.780 --> 00:08:53.320
-holdfinalen, var der heldigvis FDB trådt til at

213
00:08:53.320 --> 00:08:54.600
betale nogle rejsudgifter.

214
00:08:54.700 --> 00:08:56.960
Vi havde et år ekstra på omkring 60

215
00:08:56.960 --> 00:08:59.500
.000 kroner, som de var villige til.

216
00:09:00.600 --> 00:09:02.460
Det er vi selvfølgelig taknemlige for, at de

217
00:09:02.460 --> 00:09:03.280
gjorde på det tidspunkt.

218
00:09:03.400 --> 00:09:05.660
Ellers var det sket sådan, at kørende selv

219
00:09:05.660 --> 00:09:06.840
var kommet til at betale det også.

220
00:09:06.840 --> 00:09:10.500
Det er desværre de betalingsbetingelser, som i vores

221
00:09:10.500 --> 00:09:15.980
FIM, som er den største organisation, vi har

222
00:09:15.980 --> 00:09:19.700
i Europa, som indgår i de aftaler.

223
00:09:20.100 --> 00:09:22.540
Det er lidt en skam, fordi det dækker

224
00:09:22.540 --> 00:09:24.580
virkelig ikke de udgifter, vi har ved det.

225
00:09:24.580 --> 00:09:27.400
Det er nok i forhold til, at man

226
00:09:27.400 --> 00:09:31.360
kigger professionelt kontra amatører, hvor en amatør nok

227
00:09:31.360 --> 00:09:36.980
har muligheden for at få dækket udgifterne på

228
00:09:36.980 --> 00:09:38.420
en anden måde end os.

229
00:09:38.500 --> 00:09:39.880
Vi skal trods alt leve af det her.

230
00:09:40.060 --> 00:09:41.680
En amatør skal ikke leve af sin sport

231
00:09:41.680 --> 00:09:44.480
og har forhåbentlig at arbejde ved siden af.

232
00:09:44.520 --> 00:09:46.120
Det har vi desværre ikke, eller har ikke

233
00:09:46.120 --> 00:09:46.840
mulighed for at have det.

234
00:09:48.440 --> 00:09:51.180
Nu taler vi om nogle ganske få tusind

235
00:09:51.180 --> 00:09:52.920
kroner for sådan et løb.

236
00:09:52.920 --> 00:09:55.620
Er det også nede i den størrelsesorden, som

237
00:09:55.620 --> 00:09:57.200
Esbjerg skal betale for at få dig hjem

238
00:09:57.200 --> 00:09:58.240
til Superligaen i år?

239
00:09:59.700 --> 00:10:02.540
Det er heller ikke de allerstørste beløb, der

240
00:10:02.540 --> 00:10:04.080
findes på kalenderen i år.

241
00:10:04.820 --> 00:10:08.380
Men jeg har også ønsket at være med

242
00:10:08.380 --> 00:10:10.020
til at deltage i den danske Superliga i

243
00:10:10.020 --> 00:10:12.020
år, i kraft af, at den er blevet

244
00:10:12.020 --> 00:10:12.540
udvidet.

245
00:10:12.680 --> 00:10:15.040
Der er blevet mulighed for udlændinger at køre

246
00:10:15.040 --> 00:10:15.260
i den.

247
00:10:15.320 --> 00:10:16.090
Den er blevet mere attraktiv.

248
00:10:16.970 --> 00:10:19.630
Der er det en chance for mig at

249
00:10:19.630 --> 00:10:21.190
komme hjem og køre for min klub i

250
00:10:21.190 --> 00:10:22.750
Esbjerg, som ikke jeg har kørt for i

251
00:10:22.750 --> 00:10:23.190
11 år.

252
00:10:23.850 --> 00:10:26.510
Det bliver en spændende situation for mig på

253
00:10:26.510 --> 00:10:28.570
fredag at kunne trække en viking af Vestbro,

254
00:10:28.990 --> 00:10:30.410
som holdet hedder for Esbjerg.

255
00:10:31.010 --> 00:10:31.990
Det ser jeg virkelig frem til.

256
00:10:33.090 --> 00:10:35.470
Der kigger jeg ikke så meget på kroner.

257
00:10:35.590 --> 00:10:37.010
Der er der mange andre ting, som spiller

258
00:10:37.010 --> 00:10:37.190
ind.

259
00:10:37.770 --> 00:10:39.370
Bl.a. at vi har tilrettelagt nogle løb

260
00:10:39.370 --> 00:10:41.970
i Danmark, som for eksempel guldbarløbet i Vojens

261
00:10:41.970 --> 00:10:42.450
på fredag.

262
00:10:42.450 --> 00:10:44.890
Jeg er hjemme alligevel til en opgave, og

263
00:10:44.890 --> 00:10:46.430
derfor vil jeg gerne hjælpe min gamle klub

264
00:10:46.430 --> 00:10:46.750
i Esbjerg.

265
00:10:46.870 --> 00:10:47.810
Det er der en måde i hvert fald,

266
00:10:47.950 --> 00:10:51.070
ligesom mig, at sige tak på.

267
00:10:51.830 --> 00:10:53.650
Nu kan du trække i vikinger-trøjen tre

268
00:10:53.650 --> 00:10:55.710
gange i løbet af den her sæson.

269
00:10:56.130 --> 00:10:58.770
Hvad betyder det egentlig for Dansk Speedway at

270
00:10:58.770 --> 00:11:00.610
køre som dig selv, og Hans Nielsen og

271
00:11:00.610 --> 00:11:00.970
Jan O.

272
00:11:00.990 --> 00:11:02.810
kommer hjem og kører i Superligaen?

273
00:11:03.050 --> 00:11:04.350
Jeg tror, at det kommer til at betyde

274
00:11:04.350 --> 00:11:04.750
meget.

275
00:11:05.070 --> 00:11:05.650
Det håber jeg.

276
00:11:06.410 --> 00:11:08.670
Nu kører vi for sine respektive byer.

277
00:11:08.710 --> 00:11:10.470
Vi kommer fra at holde.

278
00:11:10.470 --> 00:11:13.110
Der er ikke nogen tvivl om, at der

279
00:11:13.110 --> 00:11:14.590
vil komme nogle kæmpe opgør.

280
00:11:15.210 --> 00:11:18.410
Superligaen i sig selv er meget tæt scoringsmæssigt

281
00:11:18.410 --> 00:11:20.170
og attraktivt at se på.

282
00:11:20.770 --> 00:11:24.450
Det er ikke masser, der adskiller sig ret

283
00:11:24.450 --> 00:11:27.330
meget fra hinanden, hvad hende betyder til scoringen.

284
00:11:27.730 --> 00:11:28.850
Det er det, der drejer sig om i

285
00:11:28.850 --> 00:11:29.230
Speedway.

286
00:11:29.610 --> 00:11:30.970
Hvis vi kan være med til at sætte

287
00:11:30.970 --> 00:11:33.730
måske en lille smule kulerit på det og

288
00:11:33.730 --> 00:11:35.990
medieattention, så er vi der.

289
00:11:36.230 --> 00:11:37.770
Det ser vi virkelig frem til.

290
00:11:37.890 --> 00:11:39.750
Det bliver en spændende sæson for Dansk Speedway.

291
00:11:41.670 --> 00:11:42.870
Tak skal du have, Erik Gunnarsen.

292
00:11:43.030 --> 00:11:44.250
Held og lykke med din egen sæson.

293
00:11:44.670 --> 00:11:45.150
Selv tak.
  • Telefoninterview med Erik Gundersen om han kun ønsker at køre på det Danske landshold hvis han får penge for det
  • KTAS indsætter flere telefonnummer, og områder nummeret bliver ændret fra 16. maj 1989
Dato udgivet
Dope sheet: Klik for at downloade
Metainformation for administratorer
Faustnr
9 647 806 2
Varighed tidskode
00:16:23:00
Varighed sekunder
983
Båndnummer
1637
DK5
Import må ikke længere overskrive dette
Afbrudt
Video er online
Tilsluttet

Kommentarer